A pedagoxía narrativa como elemento de avaliación da aprendizaxe clínica no grao de Enfermaría

  1. Movilla-Fernández, María-Jesús 1
  2. Rodríguez-Maseda, Emma 1
  3. Freijomil-Vázquez, Carla 1
  4. Fernández-Basanta, Sara 1
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

Libro:
Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe.
  1. Enrique de la Torre Fernández (ed. lit.)

Editorial: Servizo de Publicacións ; Universidade da Coruña

ISBN: 978-84-9749-712-1

Ano de publicación: 2019

Páxinas: 255-268

Congreso: Xornadas de Innovación Docente (3. 2019. A Coruña)

Tipo: Achega congreso

Resumo

Na materia de Practicum do Grao de Enfermería empregase a pedagoxía narrativa, que consiste en que os estudantes elaboran 3 entradas de un diario reflexivo sobre as experiencias de aprendizaxe no entorno clínico. Durante o curso 2017/2018, un grupo de profesoras de esta materia teñen o obxectivo de identificar elementos que os estudantes experimentan como relevantes nas súas entradas no diario reflexivo no relativo a súa aprendizaxe clínica no momento do Practicum. Empregouse unha análise cualitativa do discurso das tres entradas no diario reflexivo de 20 estudantes. As categorías de significado que emerxeron foron: “experiencias aprendizaxe negativas”, “experiencias aprendizaxe positivas” e “querer aprender versus aprender sen querer”. Concluímos que as narrativas das experiencias dos estudantes infórmanos sobre aspectos que condicionan a súa aprendizaxe, e que nos trasladamos a unha mellora do proceso de aprendizaxe e da avaliación, mediante a comparativa das competencias a adquirir e executar respecto as dificultades de aprendizaxe encontradas.