Publications by the researcher in collaboration with Antonio Rodríguez Núñez (55)

2022

  1. Aprendiendo a reanimar en la escuela. Estudio en escolares de 8-12 años

    Anales de Pediatría: Publicación Oficial de la Asociación Española de Pediatría ( AEP ), Vol. 96, Núm. 1, pp. 17-24

  2. Learning to resuscitate at school. Study in 8-12 year-old schoolchildren

    Anales de Pediatria, Vol. 96, Núm. 1, pp. 17-24

  3. Ultrasound-guided vascular access in the neonatal intensive care unit: a nationwide survey

    European Journal of Pediatrics, Vol. 181, Núm. 6, pp. 2441-2451

2021

  1. Respiratory Variation in Aortic Blood Flow Velocity in Hemodynamically Unstable, Ventilated Neonates: A Pilot Study of Fluid Responsiveness

    Pediatric critical care medicine : a journal of the Society of Critical Care Medicine and the World Federation of Pediatric Intensive and Critical Care Societies, Vol. 22, Núm. 4, pp. 380-391

  2. Training frequency for educating schoolchildren in basic life support: Very brief 4-month rolling-refreshers versus annual retraining - A 2-year prospective longitudinal trial

    BMJ Open, Vol. 11, Núm. 11

  3. Ultrasound-guided cannulation or by pulse palpation in the intensive care unit

    Anales de Pediatria, Vol. 94, Núm. 3, pp. 144-152

2015

  1. Atrofia muscular espinal y fracaso respiratorio. ¿Cómo actúan los pediatras de atención primaria en un escenario simulado?

    Anales de Pediatría: Publicación Oficial de la Asociación Española de Pediatría ( AEP ), Vol. 83, Núm. 5, pp. 336-340

  2. Atrofia muscular espinal y fracaso respiratorio. ¿Cómo actúan los pediatras de atención primaria en un escenario simulado?

    Anales de Pediatria, Vol. 83, Núm. 5, pp. 336-340